Kjøperen kan angre kjøpet av varen. Angrerett innebærer at Kjøperen uten grunn kan returnere varen til Selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøperen må gi Selger melding om bruk av angreretten innen 100 dager etter at varen er mottatt. Meldingen må inneholde ditt navn, hvilket ordrenummer returen gjelder, en kort beskrivelse av hvorfor Kjøper ønsker å returnere varene samt hvordan Kjøperen vil returnere varen til Selgeren. Meldingen gis til Designlite.no via e-post
kundeservice@designlite.no eller pr telefon +47 2195 9405.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Selger innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til Kjøperen innen 100 dager fra den dag Selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til Selgers rådighet. Ved bruk av angrerett må Kjøperen betale for retur av varen til Selgeren. Kjøperen er ansvarlig for eventuelt bortkomne varer.
Ved retur av store partier kan man i noen tilfeller på grunn av størrelse, form eller vekt ikke returnere via vanlig post levering. I slike tilfeller kan Kjøper kontakte DesignLite for å få ytterligere informasjon om hvordan Kjøper kan returnere produktet / produktene.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til Selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da Kjøperen mottok den. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som av hensyn til hygiene og helsevern ikke er egnet for retur når varens forseglingen er blitt brutt. Øvrige unntak fra angreretten er definert i Angrerettlovens § 22.
Hva skal sendes tilbake, og hvor?Ved bruk av angreretten skal Kjøperen sende varen tilbake til Selgeren i original emballasje sammen med en kopi av ordrebekreftelsen og angrerettskjema. Godt innpakket sendes pakken, ordrebekreftelsen og utfylt angrerettskjema til:
Designlite A/S
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing
Danmark